Wiele firm na co dzień do swoich prac wykorzystuje wynajęte maszyny takie jak wózki widłowe, podnośniki czy ładowarki teleskopowe. Aby wynająć je bezpiecznie i zgodnie z prawem należy podpisać umowę z firmą wynajmującą sprzęt. Jak taka umowa wygląda i co obejmuje, dowiesz się z dalszej części artykułu.
Elementy umowy wynajmu maszyny
Dane - pierwszym niezbędnym elementem w umowie wynajmu maszyny są dane najemcy oraz wynajmującego. Należy zwrócić uwagę na poprawność wszystkich tych danych, na których podstawie zostanie wystawiona faktura za wynajem maszyny. Wśród tych danych znajduje się również imię i nazwisko osoby upoważnionej do realizacji zamówienia ze strony klienta.
Przedmiot najmu - czyli nic innego jak nazwa wypożyczonej maszyny, jej opis, sposób naliczania (czyli za jakie dni klient będzie płacił za wynajem, czy wliczają się święta, niedziele i soboty) oraz oczywiście kwota, za jaką wynajęta zostanie maszyna. W tabeli „przedmiot najmu” zawarte są również dodatkowe usługi dotyczące wynajmu - przegląd techniczny po wynajmie, polisa, usługa tankowania, usługa mycia oraz ewentualnie dodatkowy osprzęt.
Dostawa - w różnych miejscach na umowie znajdują się informacje na temat dostawy. W ich skład wchodzi dokładne miejsce, czyli adres, na jaki ma zostać dostarczona maszyna. W przypadku kiedy wiemy, że adres ciężko znaleźć za pomocą nawigacji lub droga jest nowopowstała i nie ma jej na mapach, warto podać w uwagach dokładną instrukcję dojazdu. Pozwoli to kierowcom sprawnie trafić do klienta. Data oraz strefa czasowa dostawy określa konkretny dzień i przedział godzinowy, w jakim zostanie dostarczony sprzęt. Koszt dostawy - obejmuje koszt transportu maszyn do klienta oraz odbioru po zakończeniu najmu.
Fakturowanie - zawiera termin i sposób płatności. Zwykle jest to 14 dni, a płatność przelewem. W przypadku nowych klientów firma Sun -dra lift zabezpiecza się, wymagając przez pierwsze 3 wynajmy przedpłat. Taka informacja znajduje się w uwagach.
W umowie znajduje się również kontakt do opiekuna zamówienia oraz do serwisu, z którym klient może skontaktować się w razie potrzeby oraz numer telefonu do zgłoszenia odbioru maszyny.
Ogólne warunki wynajmu maszyny
- załącznik do umowy.
W każdej umowie wynajmu maszyn znajduje się informacja, iż Najemca oświadcza, że zostały mu udostępnione OWW oraz załącznik, i że zapoznał się z treścią, jednocześnie je akcpetując.
Ogólne Warunki Wynajmu określają wszystkie kwestie dotyczące wynajmu i zawierają informacje dotyczące praw i obowiązków najemcy, wynajmującego oraz inne ważne kwestie dotyczące umowy i przebiegu wynajmu. Przeczytanie i akceptacja OWW są bardzo ważne, aby świadomie i z pełną odpowiedzialnością podpisać umowę najmu.
Oto najważniejsze elementy umowy. Oczywiście są tam informacje takie jak numer umowy, daty i miejsca na podpis, ale są one w każdej umowie jaką podpisujemy. W przypadku wynajmu maszyn, umowa Sun -dra Lift wygląda właśnie w ten sposób.
Zobacz również: