Wielu przedsiębiorców na co dzień podczas swoich prac wykorzystuje maszyny takie jak ładowarki teleskopowe, wózki widłowe czy podnośniki. W zdecydowanej większości przypadków są to maszyny wynajęte. O czym pamiętać przy wynajmie, aby wszystko było dopięte na tzw. ostatni guzik?
Transport maszyny
Większość firm oferujących wynajem maszyn budowlanych, posiada w swojej ofercie transport maszyn. Może się zdarzyć jednak, że firma oferuje tylko wynajem, a transport pozostawia po stronie klienta. Jeśli mamy swoją własną lawetę, być może będziemy mogli sami przewieźć odebraną maszynę, ale jeśli nie posiadamy takiego samochodu (a w większości przypadków firmy nie posiadają własnego transportu) musimy szukać transportu prywatnie. Jednak większość firm oferuje transport wraz z wynajmem maszyny i warto z tej opcji korzystać.
Plusy korzystania z transportu oferowanego przez firmę rentalową.
Zlecenie transportu firmie, od której wynajmujemy maszynę, ma kilka podstawowych zalet. Najważniejsze to bezpieczeństwo każdego- zarówno firmy oferującej wynajem jak i wynajmującemu maszynę. Przygotowanie maszyny, załadowanie na samochód i transport pozostają w kwestii firmy będącej właścicielem maszyny. Maszynę, czy to podnośnik, wózek widłowy czy ładowarkę teleskopową, otrzymujemy w miejscu, w którym będzie pracować. Ponosimy więc za nią odpowiedzialność w momencie otrzymania jej i podpisania protokołu odbioru.
Kolejnym plusem jest czas dostawy maszyny. Po pierwsze oszczędzamy czas pracowników, umawiając dostawę maszyny na określoną godzinę. Jeśli po drodze nie będzie żadnych dodatkowych okoliczności, otrzymamy zamówiony sprzęt w określonym przez nas podczas podpisywania umowy czasie.
Kiedy skończymy już korzystać z wynajętej maszyny, zgodnie z umową musimy zgłosić jej odbiór. Firma, od której wynajęliśmy, maszynę zadba o to, aby dostosować plan transportowy i odebrać od nas maszynę. Jedyne co pozostaje to przygotować ją odpowiednio do zdania- wymyć i doprowadzić do stanu, w jakim została dostarczona.
Serwis maszyn – szybko, sprawnie i skutecznie
Czasem zdarza się, że wynajęta maszyna przestaje prawidłowo działać. W takim wypadku, jak najszybciej należy powiadomić o tym serwis w firmie, od której wynajęliśmy maszynę.
Serwis w Sun-dra Lift składa się z wykwalifikowanych i doświadczonych serwisantów. Posiadają oni do swojej dyspozycji 3 w pełni wyposażone samochody serwisowe. Dzięki temu są w stanie szybko dotrzeć do klienta i skutecznie naprawić uszkodzoną maszynę w miejscu pracy. Jeśli awaria jest poważniejsza i wymaga odwiezienia maszyny do siedziby firmy, np. w celu oczekiwania na zamówione części, firma wynajmująca ustala z korzystającym z maszyny korzystne rozwiązanie. Jeśli maszyna jest niezbędna, a prace nie mogą się opóźnić, firma podstawia inną maszynę o podobnych parametrach. Jeśli jednak prace można wykonywać bez użycia sprzętu lub nie jest problemem wstrzymanie prac na kilka dni, firma oferująca wynajem nalicza tzw. przestój na czas naprawy maszyny, zmniejszając tym samym kwotę do zapłaty za wynajem.